تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۳۷۶
کد خبر: ۲۷۲۱۵۱
سرویس خبر : متالورژی و مواد

مجمع کاذر ۱۴۰۱ | افزایش سرمایه چه شد؟

‌می‌متالز - امروز دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ مجمع عمومی فوق العاده شرکت فرآورده‌های نسوز آذر (کاذر) با حضور سهامداران برگزار گردید. افزایش سرمایه کاذر چه شد؟

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی فوق العاده شرکت فرآورده‌های نسوز آذر (کاذر) با حضور سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای سبزواری برگزار گردید، گزارش افزایش سرمایه به صورت زیر ارائه گردید:

هدف از انجام افزایش سرمایه


جلوگیری از خروج وجه نقد از شرکت که در حال حاضر به عنوان سرمایه در گردش امور جاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جبران مخارج سرمایه گذاری انجام شده طی سنوات اخیر از محل وجوه در اختیار به عنوان سرمایه در گردش از طریق جلوگیری از خروج وجوه نقد شرکت.

استفاده از معافیت در پرداخت مالیات عملکرد سال‌های قبل موضوع بند ف تبصره قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی بر تعلق معافیت مالیاتی متناسب با انتقال سود تقسیم نشده سال عملکرد به حساب سرمایه از طریق افزایش سرمایه.

شرکت فرآورده‌های نسوز آذر با توجه به طرح توسعه و استقلال شرکت اقدام به نوسازی و راه اندازی کوره و تجهیزات و ماشین آلات نموده است.

مبلغ کل سرمایه گذاری مورد نیاز جهت اجرای برنامه‌های شرکت مبلغ ۱.۱۹۶ میلیارد ریال می‌باشد.

در حالت عدم افزایش سرمایه پیش بینی می‌گردد تولیدات شرکت در سال ۱۴۰۱ بدون تغییر باشد. اثرات عدم افزایش سرمایه به دلیل کاهش تولیدات شرکت به دنبال عدم وجود نقدینگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۵ درصد رشد خواهد بود. هم چنین پیش بینی می‌گردد برای سال ۱۴۰۳ به مقدار سال ۱۴۰۲ ثبات تولید برقرار گردد.

در حالت وقوع افزایش سرمایه با فرض افزایش تولیدات تا رسیدن به ظرفیت اسمی و کاهش ظرفیت بلا استفاده و هم چنین تولید محصولات با حاشیه سود بیشتر باعث گردیده تولید سال ۱۴۰۲ در حالت انجام افزایش سرمایه نسبت به سال قبل حالت افزایش ۱۰ درصد بیشتر شده و هم چنین محصولاتی با حاشیه سود بالاتر تولید گردد.

در انتها افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۸۰۴ میلیارد ریال به مبلغ ۲.۰۰۰ میلیارد ریال (معادل ۴۹ درصد) از محل سود انباشته مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده